Pakiet wsparcia dla naszych klientów poszkodowanych w powodzi

01.10.2024
W związku z powodzią, uruchomiliśmy pakiet rozwiązań pomocowych. Dla naszych klientów z obszarów działalności objętych powodzią1, tj.:

• Cieszyna,
• Kamiennej Góry,
• Czechowic-Dziedzic,
• Bielska-Białej


umożliwiamy następujące działania pomocowe:

1. Wstrzymujemy wszelkie działania windykacyjne. W tym także te, związane ze wstrzymaniem dostaw ciepła z powodu zadłużenia.
2. Wstrzymujemy kierowanie spraw do postępowania sądowego związanych z zaległościami w płatnościach w stosunku do szpitali, przychodni, aptek, obiektów Policji, Straży Pożarnej oraz obiektów gminnych.
3. Wstrzymujemy kierowanie spraw dotyczących egzekucji zaległych płatności w stosunku do klientów na terenach objętych powodzią.
4. Klienci z tych terenów mogą także złożyć wniosek o wydłużenie terminu płatności o 30 dni lub rozłożyć płatności na raty (maksymalnie do 6 miesięcy). W tych przypadkach nie będą naliczane odsetki za ewentualne zaległości.

Nasze działania pomocowe dotyczą klientów, którzy zawarli umowy na dostawy ciepła.

Podstawa prawna:
1 Rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej.